İstihare Namazı ve Duası

İstihare Namazı 

Bir şey hakkında hayır talep etmek anlamlarına gelen istihare , bir kimsenin yapmayı istediği bir şeyin kendisi için hayırlı olup olmadığını Allah'ın kendisine bildirmesi maksadıyla  yatmadan önce iki rekat namaz kılarak Allah'a dua etmesidir.İnsanlar bazen kendileri için neyin hayırlı olacağını bilemezler , bunu anlaya bilmek için istihare ederler ve Allah'tan yardım dilerler

Namazın kılınışı:

2 rekat namaz kılınır.Namazın birinci rekatında Fatiha'dan sonra Kâfirun Sûresi ;ikinci rekatında Fâtihadan sonra İhlas sûresi okunurNamaz sonra istihare duası yapılır.

İstihare duası:

















ARAPÇA okunuş:

Allhümme inni estehîrüke bi ilmike ve estakdirüke bi kudretike  ve es' elüke min fadlike'l-azim.Fe inneke takdîrü ve lâ akdirü  ve ta'lemü enne âze'l-emre hayrun lî fî dînî ve ma âşî ve âkıbeti emrî ,âcilihî fakdürhü lî ve yessirhü lî sümme bârik lî fîhî ve in künte ta'lemü enne hâzel -emre şerrun lî fî dînî ve me'âşi ve âkibeti emrî âcili emrî âcilihi fasfirhü annî fakdur liye'l-hayre haysü kâne sümme raddinî bih.

MEALİ:
Allah'ım !Bildiğim için hakkımda hayırlı olanı bana bildirmeni , gücün yettiği için bana güç vermeni,beni hayra ulaştırmanı senin fazlu kereminden talep ediyorum ;çünkkü senin kudretin her şeye yeter benim ki ise yetmez.
Sen her şeyi bilirsin,be ise bilmem .Sen gaybleri bilensin.
Allah'ım !Eğer bu iş ,dinim ,hayatım işimin sonu,dünyam ve ahiretim hakında hayırlı olacaksa -ki sen her şeyi  bildiğin gibi bunu da bilirsin-bunu bana nasip et,kolaylaştır,mübarek ve berektli kıl.Yok eğer bu iş dinim,hayatım ,işimin sonu ,dünya ve ahiret hakkımda şer ise onu benden uzaklaştır;hakkımda hayırlısını takdir et ve beim gönlümü ona razı et.
not:Namaz ve dua  bittikten sonra  kıbleye karşı sağ yan üzere yatılır kimseyle konuşmamaya dikkat edilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder